Nieuw magazine Europarcs
In het najaar van 2021 heb ik meegewerkt aan het eerste nummer van e-magazine, het nieuwe relatiemagazine van Europarcs, het bedrijf achter de gelijknamige vakantieparken, én sponsor van de mooiste voetbalclub van Nederland. Ik schreef een aantal artikelen die mooi zijn vormgegeven in het glossy magazine.
Zo interviewde ik trendwatcher Vincent van Dijk over trends in vakantieland. Het wordt steeds minder belangrijk naar welke locatie je reist, het gaat om de experience, zegt hij. Of dat nu in het buitenland is of in eigen land. Vakantieparken springen hier steeds beter op in. Van hotelachtige services tot wow-ervaringen.
Ik sprak met innovatiemanager Giel Hendrikx over Het Nieuwe Recreëren. In 2050 woont bijna 70 procent van de wereldbevolking in de stad. Die heeft dan ook steeds meer behoefte aan groene en rustige toevluchtsoorden. Hoe speel je daarop in? Op de Floriade volgend jaar introduceert EuroParcs haar ‘vakantiepark van de toekomst’ dat helemaal is ingericht volgens Het Nieuwe Recreëren. Dat gaat verder dan alleen duurzame vakantiewoningen.
Lees het hele magazine in pdf.