Nieuwe glossy human interest magazine over diabetes
Vandaag op Wereld Diabetes Dag is de eerste editie van DON Magazine uitgekomen.
Een glossy human interest magazine dat aandacht vraagt voor deze slopende ziekte. Van de patiënt die er elke dag mee moet leven tot de onderzoeker die in stille laboratoria hard op zoek is naar een oplossing ervoor. DON Magazine bevat indrukwekkende persoonlijke verhalen, reportages en prachtige fotografie, die kracht en hoop uitstralen.
Het blad is uitgegeven door Wind Publishing in opdracht van de Stichting Diabetes Onderzoek Nederland (DON). Ik heb voor het blad meegewerkt aan twee artikelen. Voor de fotoserie ‘Wrapped Up in Don’ gingen BN-ers op de foto in een speciaal voor dit blad ontworpen t-shirt van Jan Tamaniau. Ik heb daarvoor korte interviewtjes gedaan met onder andere Pieter van den Hoogenband, Huub Stapel, Do en chefkok Alain Caron.
Ook heb ik vier interviews gedaan met wetenschappers die druk bezig zijn een oplossing te vinden voor diabetes. In het artikel ‘Voor een toekomst zonder angst’ vertellen ze over hun werk en hoe ver ze zijn.